Pagini

luni, 2 iulie 2012

Amintiri (1)

Fac piticii mei o groaza de trasnai, dar cand imi aduc aminte cate faceam si eu cand eram mic...

Cel mai bun mod de a-ti reaminti este sa vizitezi niste rude (bunici, unchi, matusi) care te considera inca tot piticul care mergeai in vacanta la ei si tin cu tot dinandinsul sa ti le povesteasca.

Deschid o categorie noua, cu ce-mi mai amintesc eu de pe vremea aceea.



Inainte de revolutie aveam program de "pauza de curent". Nu stiu cum se facea ca mai mult seara se lua. Hai, vara nu era o problema, caci se intuneca la 9-10 seara, dar iarna era cam aiurea. Mai ales ca aveam ore dupa-amiaza si cand se lua curentul cam orbecaiai pe strazi.

In schimb noi eram fericiti. Chiar era un concurs intre copii, care are cea mai smechera lanterna, care bate mai departe. Eu unul am testat vreo cateva modele.

Era clasica lanterna dreptunghiulara, care mergea cu bateriile acelea patrate de la ELBA (bine, toate bateriile atunci pe piata erau ELBA), in care polii erau niste lamele, una mai scurta si alta mai lunga. Era excelenta ca puteai sa citesti si cu ea sub plapuma, dupa ce te trimiteau parintii la culcare. Si ce senzatie era cand o puneai pe limba!
 



Al doilea model era cea lunga, tubulara, cu doua sau trei baterii rotunde (tot de la ELBA). Astea erau mai meseriase, pentru ca aveau si buton de transmis semnale. Bineinteles, cea mai mare placere era sa le "pui" pe blocul de peste strada, sa vezi cat de tare "bate". Erau bune, dar problema, de la baterii, era ca mai tot timpul curgeau si incet-incet se oxidau inauntru.

Insa cea mai tare lanterna care am avut-o era un model german, patrata, cu doua becuri: unul pentru faza scurta si altul pentru lunga. Cu asta faceai din noapte zi.



Problemele le aveam cu consumabilele, adica becurile si bateriile. Daca de becuri faceam stocuri, ca erau ieftine, cu bateriile nu era chiar asa usor. Dar, descoperisem noi ca daca le pui pe calorifer, la cald, se mai incarca putin, asa ca inainte de culcare le puneam la "incarcat".


In plus, ca sa ne mai omoram timpul inventam fel si fel de instalatii. Cu niste sarma, putin cositor si un pistol de lipit faceam orga de lumini.

PS: pozele nu-mi apartin. Le-am gasit pe net.