Pagini

marți, 3 iulie 2012

Amintiri (2)

Dupa cum va spuneam, inainte de Revolutie curentul se intrerupea destul de des. Dar si asa, ceva trasnai tot am facut.

Prima a fost cand aveam vreo 2-3 ani, intr-o iarna. Intamplarea asta am aflat-o peste multi ani, povestita de mama. Ma lasase sa dorm in camera, iar ea isi facea de lucru prin bucatarie. Numai ca, numai de dormit nu aveam eu chef.

Pe vremea aia nici caldura nu prea era, asa ca mai incalzeam camerele cu un resou, mai dadeam drumul la aragaz. In fine, mama lasase resoul in priza in camera in care dormeam. Se da baiatul jos din pat, pune mana pe o laseta lucrata de mama si poc, direct cu ea pe resou. Apoi, cumintel, inapoi in pat.

Dupa cateva minute a inceput sa iasa un fum negru in toata camera. Norocul meu a fost ca a ajuns si pe hol si l-a simtit mama, altfel nu mai apucam sa scriu eu nimic azi. Intra in camera, vede ce mai ramasese din laseta pe resou,  eu, chipurile, dormind in pat, deschide repede geamul, scoate resoul din priza si ma scoate afara din camera. Mi-am luat ceva sapuneala, dar la varsta aia, cine-si mai aminteste (sapuneala clasica era trasul de urechi si palme la fund, probabil ca asta s-a intamplat si atunci).

A doua patanie a fost cu priza din camera noastra, pe la vreo 5-6 ani. Aveam o masa lipita de perete, peste care puneam o patura si imi faceam un fel de cort. Se gaseau de toate in cortul meu: masinute, maimutoi, fel si fel de jucarii si ... o priza pe perete. 

Taica-meu avea fel si fel de sarme prin trusa lui, de toate marimile si culorile. Cele mai groase la foloseam sa facem brelocuri de chei. Le scoteam partea metalica, ramanand doar invelisul de plastic, pe care-l impleteam si, gata brelocul. Apoi ne dadeam mari la scoala, care are brelocul mai mare si impletit mai frumos.

In ziua in care s-a intamplat patania, ma jucam cu o sarmulita in cortul meu cand, descopar priza. Iau frumos sarma, o bag intai intr-o gaura si apoi si in cealalta. Nu mai stiu decat ca m-a fulgerat in toata mana, m-a zguduit bine, s-a auzit o pocnitura, sarma a facut o flama si s-a rupt, iar curentul s-a intrerupt in toata casa. 

Iar s-a speriat maica-mea si cand a aflat care era cauza, a urmat iar o sapuneala.

Dar asta a fost ultima, in ceea ce priveste curentul. Probabil ca sperietura care am tras-o atunci m-a lecuit. De curentat m-am mai curentat eu si alte dati, cand mai reparam vreo priza sau vreun intrerupator, dar au fost involuntare.

Dupa curentul electric, trecem la apa. Dar asta, data viitoare.