Pagini

vineri, 6 iulie 2012

Amintiri (4)

Maica-mea era cea care avea cel mai mult de furca cu noi, pentru ca ea statea mai mult pe-acasa. Doua-trei palme la fund, tras de ureche, morala jumatate de ora si scapam. Taica-meu era de dimineata pana seara plecat pe teren. Dar si cand se supara pe noi, era jale. 

Cel mai suparat pe mine a fost in ziua cand a facut sora-mea 14 ani si i-au organizat o petrecere acasa. 

Facuse maica-mea o multime de pregatiri: salate, aperitive, snitele, prajituri....o minunatie. Ba mai cumparase si o lada de Pepsi Cola (de-ala beam numai la Paste, Craciun si de zilele noastre) si o multime de bomboane. Taica-meu facuse rost de un radio-casetofon (rusesc) si niste casete cu muzica usoara de la un coleg de servici.

Eu, care nu mai vazusem casetofon decat pe la niste prieteni mai instariti, eram in al noualea cer. Da-i si schimba la casete, ruleaza si de-ruleaza sa vad ce melodii mai sunt. Numai ca nu stiu cum s-a facut ca am dat peste butonul de inregistrare, iar casetofonul asta avea si microfon. Varza am facut toate casetele omului. Dar varza. Nu mai era o melodie intreaga, toate erau fragmentate cu vocalizele mele. Bine, nimeni n-a stiut atunci ci abia a doua zi mi-am dat seama ca au aflat, cand a venit taica-meu de la servici, cu "o falca in cer si una in pamant", si-a scos cureaua si mi-a tras o mama de bataie de o tin minte si acum.

Revin la ziua sora-mii. Luase mama niste bomboane cu fructe, super-bune. Eu, ca Haplea, dam iama in ele. Ce daca sunt pentru invitati! La un moment dat suna la usa cineva si, de bucurie ca sosesc invitatii, o iau la fuga pe hol, strigand la sora-mea sa deschida. Dar, fatalitate. Bomboana care o aveam in gura mi se opreste in gat, de nu mai puteam sa scot un cuvant. Cu chiu cu vai ii fac pe ai mei sa inteleaga ce s-a intamplat. Da-i cu apa, cu mancare, ca poate se duce in stomac, dar de unde. Se intepenise bine de tot.

Atunci pune taica-meu mana pe mine, ma intoarce cu capul in jos si ma zgaltaie de cateva ori pana a sarit bomboana din gura. Nici ca am mai pus gura pe ele cateva zile.