Pagini

marți, 21 august 2012

Spam-uri sau nu?

In fiecare zi primesc zeci, daca nu sute de mesaje pe mail, iar din acestea o buna parte sunt spam-uri. Da, din punctul meu de vedere sunt spam-uri!

Putin ma intereseaza ca au in disclaimer la sfarsit care zice ca nu e spam, ca respecta nu stiu ce lege sau nu stiu ce conditii! Nu ti-am cerut mesajul asta, nu am chef sa mi-l trimiti! Punct.


Sa luam exemplul de mai jos

Acest mesaj NU ESTE SPAM! In conformitate cu legea 365/2002 cu modificarile aduse prin legea 121/2006 privind comertul electronic, acest mesaj nu este si nu poate fi considerat spam, deoarece: - contine datele necesare de identificare ale expeditorului; contine instructiunile de dezabonare; acceptarea de primire a ofertei nu va implica financiar; adresa dumneavoastra de e-mail a fost gasita fie pe un site public, fie intr-un ghid de afaceri; fie sunteti client al firmei noastre si acest mesaj va este adresat cu scopul de a va invita sa beneficiati de serviciile companiei noastre si va este transmis in dorinta de a va tine la curent cu cele mai noi si mai profitabile servicii pe care vi le putem oferi. Daca nu doriti sa primiti ofertele noastre sau acest mesaj a ajuns din greseala in casuta dvs, va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru neplacerile provocate si sa ne trimiteti un e-mail cu subiectul "NU OFERTA". Va multumim anticipat pentru intelegere.

Pana acum am vazut doua feluri de Dezabonare: ori iti zic sa le trimiti un mesaj inapoi cu subiect "Dezabonare" sau "Nu oferta", ori iti dau un link, care iti deschide pagina de dezabonare. Dar si aici sunt niste smecherii.

Daca trimiti mesaj inapoi cu "Dezabonare", poti sa fii sigur ca te-au luat in baza lor de date. Daca pana acum poate trimisesera mesajul la misto, de acum esti legat. 

Am avut unii insistenti si pana nu i-am amenintat de 3 ori, nu s-au lasat si tot mi-au trimis mailuri. Erau si nesimtiti, oferta de turism de mii de euro. Cred ca erau aia care ma chemasera sa ma angajez la ei in facultate, si trebuia sa sun clientii pe mobil (numele luate tot din baza de date publica, nu? Fix asta facea Connex-ul (Vodafone) si Dialog-ul (Orange) atunci, publicau numerele clientilor). Cine avea mobil cand eram eu in anul 2 de facultate era smecher, asa ca aveau si ei sanse sa mai agate cate unul. Te ademeneau cu nu stiu ce prezentare/tombola si-ti bagau pe gat niste excursii scumpe, dar ca sa le castigi trebuia sa donezi si tu niste banuti. Ei luau banii, tu ramaneai cu impresia ca n-ai avut noroc la tombola.

Analiza de text:
- contine datele necesare de identificare ale expeditorului, adresa dumneavoastra de e-mail a fost gasita fie pe un site public, fie intr-un ghid de afaceri. Mare branza! Iei cartea de telefoane si te apuci sa inventezi adrese, la care pui @yahoo.com sau @gmail.com, "nume.prenume", "nume_prenume", "numeprenume" sau orice combinatie. Sau, daca iti permiti, pui niste baieti programatori sa-ti faca un program de generare de adrese de mail. Pe pariu ca ai sanse de reusita cel putin 30% ca adresele sa fie valide. Le dai mesaj cu disclaimer si nu uiti sa-ti ceri scuze la sfarsit, daca le-ai trimis din greseala.

contine instructiunile de dezabonare. E drept, dar nu toate merg. De ce ma trimiti tu pe alt site sa dau Dezabonare sau ma pui sa-ti raspund la mail?

fie sunteti client al firmei noastre si acest mesaj va este adresat cu scopul de a va invita sa beneficiati de serviciile companiei noastre si va este transmis in dorinta de a va tine la curent cu cele mai noi si mai profitabile servicii pe care vi le putem oferi. NU SUNT si NICI nu o sa fiu vreodata clientul unora care imi dau mesaje care nu le cer, nu sunt cunostinte, prieteni, nu sunt ruda de gradul maxim 3 cu mine, n-am facut scoala impreuna sau nu lucram/am lucrat la aceeasi firma. 

Am mai vazut un mesaj in care disclaimer-ul zicea ceva "adresa dvs. a fost gasita in baza de date a partenerilor din grupul nostru". Nu zau! Adica eu ma abonez la un newsletter care ma intereseaza, si te trezesti tu sa iei baza de date cu clientii de la Gica SRL, prietenul tau, sa-ti faci si tu reclama. Poate ca pe mine nu ma intereseaza produsele tale. Daca ma intereseaza electronicele, vii tu sa-mi faci oferte de cartofi?

Pana acum, cea mai buna metoda de dezabonare, care nu a dat gres niciodata, este sa-i ameninti ca te duci cu avocatii pe capul lor.

Concluzie: Vreau sa stiu si eu cat de spam sunt spam-urile de genul asta si daca un disclaimer scris astfel sta in picioare. 

PS: Mai este o categorie: mesajele cu titlul "You won!" X-zilioane de dolari/euro!. Daca pe cele de mai sus le sterg direct, cu astea am asa o urma de regret cand o fac: daca sunt pe bune? N-ar fi misto sa te trezesti peste noapte bogat? :D