Pagini

vineri, 10 august 2012

Jocuri pe calculator

Normal ca imi place si mi-a placut intotdeauna sa ma joc pe calculator! Putini nu sunt cei carora nu le place. Bine, nu mai am eu timp, dar mi-ar place sa mai pierd vreo cateva nopti cu un joc abia iesit pe piata. Sau, de ce nu, si mai vechi.

Prima experienta am avut-o in clasa a VI-a, cand m-am inscris la Casa Pionierilor si Soimilor Patriei, la sectiunea de Informatica. Un an de zile am facut Basics, scheme logice si am invatat sa miscam figuri geometrice pe ecran.
Nu ne lasa doamna profesoara sa ne jucam decat o data pe luna, iar cel mai popular joc era Jumping Jack


Calculatoare aveam niste HC-uri si niste Tim-S-uri. Stateam 5 minute sa incarcam un joc de pe un casetofon si apoi da-i bataie. Daca erau jocuri cu mai multe nivele, cand terminai unul dadeai iar drumul la caseta si mai incarcai 5 minute. Faza proasta era cand nu citea bine banda si se bloca. O luai de la capat, dupa ce stergeai capul de redare si-l mai reglai si cu surubelnita, pana se auzea bine (da, da, era vorba si de ureche).

Apoi un vecin de bloc a primit de la taica-su (mai tii minte, Bogdane???) un HC-90 (parca). Era "ultimul racnet" in materie, si avea si dischete. Gata cu trasul de pe caseta! Ne jucam Dizzy si niste shootere cu nave.

La liceu aveam niste XT-uri, din cele cu discheta cat o coala A4. Apoi au aparut AT-urile si niste 286-uri. Deja, tehnologia evoluase. Jocuri pe dischete se gaseau mai pe la toate centrele ce calcul. Taica-meu, care lucra la Telecomunicatii, ma chema pe la el pe la birou si ma jucam Prince of Persia. Mai am si acum jocul asta pe hard disk si ma bucur ca au continuat seria.




La facultate, cand si-a luat Ana un 5x86 am stat o noapte intreaga sa joc Dune. Faceam rost de o multime de jocuri de la colegi, deja erau multe pe piata. Cele mai jucate: Supaplex, Volfied, toata seria Lemmings, dar si Warcraft I sau Descent. Apoi a aparut Diablo, Starcraft, Age of Empires...nici nu le mai stiu pe toate.

Dupa ce am terminat facultatea si m-am angajat am mai avut o perioada in care pierdeam noptile cu jocurile pentru ca eram plecat in delegatii si seara nu prea aveai ce face. Ne luaseram un HUB si niste cabluri de retea si ne jucam in retea Counter Strike, Warcraft III, Quake.

Am preferat intotdeauna jocurile de tip Aventura/RPG, in special acelea in care, ca sa faci un lucru sau sa gasesti un obiect, trebuie sa faci jde mii de alte chestii pe langa. Tin minte si acum ca jucam The curse of Monkey Island. La un moment dat trebuia sa luam o corabie a piratilor si sa ne mutam de pe o insula pe alta. Numai ca, nu se intampla nimic altceva decat ca piratii aia stateau si cantau pe corabie. O noapte intreaga am lasat calculatorul deschis, gandindu-ne ca dimineata ajung si ei la destinatie. Da' de unde. Apoi, cautand pe net, ne-a spus unul (facandu-ne hoti, furaciosi si mai stiu eu cum) ca avem o versiune pirat si daca vrem sa trecem mai departe sa cumparam jocul in original.

Alte jocuri preferate, de-alungul anilor: Indiana Jones, cam toate NFS-urile, Halo, Pharaoh...nici nu mi le mai amintesc pe toate.

La un moment dat, m-a apucat nostalgia dupa vechile jocuri care le incarcam de pe casete. Le-am gasit online (cautati dupa "abandonware" sau "abandonia" daca vreti), multe fiind gratis acum.

Ultimul joc care mi l-am cumparat, de curand, a fost Starcraft II-ul si ma batea gandul sa-mi iau si ultimul Diablo, dar n-am mai ajuns. 

Din pacate nu mai am prea timp. Am facut o exceptie acum 2 saptamani cand am facut rost de Zelda, Twilight Pricess pe Wii si m-am jucat 3 seri (...si n-am facut curat in casa, drept pentru care mi-am luat o mustruluiala...ghiciti de la cine???). 

Eh...ce vremuri...