Pagini

miercuri, 8 august 2012

Experienta mea cu chitara

Daca martea ne ocupa de pictura, miercurea ne ocupam de muzica

Cand eram mic mi-ar fi placut sa cant la chitara. I-am batut pe ai mei la cap sa ma dea la scoala de muzica, fapt ce s-a realizat pana la urma, dar nu chiar cum am vrut eu: m-au dat sa studiez mandolina (nu am inteles nici pana acum de ce). N-am fost prea incantat, drept pentru care dupa un an am renuntat.

La facultate am avut doi colegi de camera chitaristi. Unul stia muzica de petrecere, altul rockaieli. Unul canta cu acorduri, celalalt cu ciupitura. De la ei am invatat cate ceva.

Dupa ce am terminat facultatea si m-am angajat, din primul meu salariu mi-am cumparat o chitara. Un jaf nenorocit, de la prietena unui prieten. Dar eram mandru de ea. Si am inceput sa zdranganesc. Faza proasta era ca nu prea gaseam material didactic, asa ca am renuntat.

Insa, acum 2 ani am gasit o scoala de muzica si am fost cu Vlad la test (ma batea la cap de ceva timp ca vrea sa invete). L-au acceptat, i-am cumparat o chitara acustica (un Takamine), iar asta m-a impulsionat si pe mine si mi-am luat si eu un Lag, electo-acustic (Tramontane T100 ACE). Ma gandeam atunci ca o sa cant impreuna cu el si, castigam amandoi: eu invat, el exerseaza.

Pana la urma am invatat singur din mai multe surse de pe net.


Prin postarile acestea nu vreau sa dau lectii, pentru ca, recunosc, nu sunt in masura. Nu stiu teorie muzicala si nu pot sa va spun daca o partitura se canta in La minor sau Do major. Cant la chitara doar ca sa ma relaxez, eventual pentru familie si prieteni (cand ma suporta, binenteles). Nu am timp sa cant in fiecare zi, ci o fac poate de 2-3 ori pe saptamana. De aceea nu pot sa ma consider nici macar la un nivel intermediar (ma rog, poate sunt undeva intre incepator si intermediar) si probabil nici nu o sa depasesc acest nivel.

Nu va voi recomanda ce chitare sa cumparati. Eu am intrebat in stanga si in dreapta, am cautat pe net, am citit review-uri.

Vreau doar sa va impartasesc din experienta mea cu chitara si sper ca postarile viitoare sa va ajute sa gasiti informatii care ar putea fi de folos unui incepator. Daca vreti sa ajungeti avansati sau experti, va recomand sa va inscrieti la cursuri de specialitate.

Oricum, ca orice hobby, trebuie pasiune, rabdare si multa munca.