Pagini

marți, 5 iunie 2012

La mare

Profitand de lunea libera (de Rusalii) si de faptul ca prognoza meteo devenise promitatoare (dupa ce cu cateva zile inainte anunta ploi), weekend-ul acesta l-am petrecut la mare, la Costinesti. Primisem o invitatie de la niste prieteni, familia S., care au o casa in Costinesti sat.


Am plecat din Bucuresti Vineri, pe la 16:30, desi ne planificasem ca cel tarziu la 14 sa fim pe A1. Si asta pentru ca vecinul de sus avea o defectiune la scurgerea de la baie si pe peretele sufrageriei mele se facuse o mica cascada.

Autostrada a fost libera, pacat ca inca nu e construita toata. Mai aglomerat a fost de la Cernavoda la Medgidia si incepusera sa apara si grabitii. Dar i-am fentat putin si din Medgidia am luat-o prin oras, spre Eforie/Neptun pe un drum foarte liber, care traverseaza Canalul Dunare-Marea Neagra si autostrada in constructie de doua ori. N-as putea sa va spun exact care sunt satele prin care am trecut pentru ca m-am luat dupa Google Navigator (IGO-ul habar nu avea pe unde suntem). Am ajuns iar pe autostrada care “ne-a scos” la Agigea si apoi intins pana in Costinesti.

Ce am facut cele 3 zile care le-am petrecut la mare? Pe scurt. In fiecare dimineata (mai spre pranz) am iesit pe plaja, iar copii au stat numai in apa, desi era putin cam rece. Sambata la pranz am mancat la Pizza Antik in Neptun si apoi ne-am incantat papilele gustative cu un super-profiterol de la Mimoza, in Olimp. Apoi ne-am mutat la 23 august la cherhanaua “Popasul Pescarilor”. Aici n-am mai mancat pentru ca eram full si ne planificasem sa venim aici a doua zi. Duminica iar pe plaja, apoi la chernhana unde ne-am intalnit cu alti prieteni, apoi iar la un profiterol si din nou pe plaja, la stans de scoici. Seara ne-am plimbat prin Costinesti sub un clar frumos de luna. Luni am plecat in Mamaia unde copii s-au mai balacit putin, am dat iama prin pizzele si salatele de la Trattoria il Calcio si ne-am intors la Bucuresti.

Ce ne-a placut:
  • In primul rand compania si casa in care ne-am cazat. Ne-am simtit foarte excelent, G. si A. fiind niste gazde super. 
  • Mai peste tot era liber si am putut sa ne plimbam in voie, fara niciun stress. 
  • Am revazut niste locuri care ne-au trezit amintiri frumoase. 
  • Am avut vreme excelenta. 
  • Profiterolul.
Ce nu ne-a placut:
  • Mizeria de pe plaja. Probabil ca inca nefiind sezon nu se sinchisesc sa stranga prea des. 
  • Cherhanaua “Popasul Pescarilor”: acum cativa ani cand am fost acolo nu aveau mai mult de 10 mese, 1 ospatar si mancare excelenta. Acum este totul super-amenajat, roiesc chelnerii pe langa tine, dar, din pacate, a devenit un loc cam de lux. Mancarea nu mai e la fel, platourile sunt mult mai mici si cu mult mai ieftine. Preturi comparabile (daca nu mai mari) cu cluburile de fitze. 
  • Hotelurile: o mare parte in Olimp sunt in paragina. Pacat de litoralul nostru, care ar putea sa primeasca toata Romania plus multi alti turisti in strainatate, daca nu avem unde sa-i cazam si sa le oferim servicii de calitate.
Cam atat. Va las acum sa “savurati”cateva poze (click pentru marire).

Aseara cand am ajuns acasa, jumatate din mine era inca pe plaja.