Pagini

sâmbătă, 3 martie 2012

Lectii


- Ama, ti-ai facut temele pentru luni?
- Nu.
- Pai, apuca-te sa le faci ca sa poti sa te joci mai tarziu.
- Dar vreau sa le fac cu tine!
- Eu am treaba acum. La ce ai de facut?
- Pai...la Matematica si la Cunoasterea Mediului.
- OK. Fa tu la Cunoasterea Mediului si apoi facem impreuna la Mate.
- Dar vreau sa le fac cu tine!
- Ti-am zis ca am treaba.

Ama nu cedeaza, deci, nu se apuca de facut lectiile. Intr-un final termin ce aveam de facut. 

- Decupeaza imaginile si hai sa le lipim.
- Dar vreau sa le lipesti tu.
- Trebuie sa inveti si tu sa faci asta.
- Of, bine....
De decupat le-a decupat, dupa ce a ma chinuit catelul putin, a stat de vorba cu David si s-a dus la baie.
- Uite ce urat le-ai taiat. Trebuie sa tai pe linie. 
- Ooof...data viitoare mi le tai tu.
- Ar fi bine sa nu te mai grabesti si sa inveti.
- Aici trebuie sa colorez.  David, colorezi cu mine?
- Nu poate David sa coloreze cu tine pentru ca e caietul tau de scoala. El are cartea lui de colorat.
- Dar vreau sa faca si el.
- O sa coloreze si el pe caietul lui cand merge la scoala.
- Oooff...

Ma apuc de spalat niste vase, dar Amalia nu se opreste din vorbit. Citeste toate paginile de la lectiile care le-a facut deja sau care o sa le faca. Bineinteles, a uitat ca are de colorat. Asa ca, o luam de la capat.
- Hai, termina de colorat si citesti mai tarziu.
...
- La mate ce ai?
- Cateva probleme pe caietul special.
- OK. Ia stiloul si scrie. Dar mai intai imi spui ce socoteli ai. Si sa scrii frumos, sa nu te grabesti.
- Unsprezece egal cu casuta libera, plus zece. Doisprezece egal cu casuta libera doi, plus zece....Cincisprezece egal cu cinci plus...Of, am gresit. Trebuia sa las casuta libera.
- Unde-i pic-ul? Hai sa corectam.
Gaseste pic-ul in penarul lui Vlad, corectam si reluam, pana la 20.
- Bun. Urmatorul excercitiu. 
- Trebuie sa scriem crescator si descrescator numerele dintre 10 la 20.
- OK.
- Unsprezece, Doisprezece....Doua zeci. Acum invers: doua zeci, nouasprezece....cincisprezece, treisprezece...off, iar am gresit. 
- Bine, scrie in continuare si corectam dupa ce termini.
Dupa 5 minute, tema e gata. Cu mici corecturi pe ici pe colo. In total a trecut jumatate de ora din care 25% a fost lucru efectiv si 75% vorba si joaca.

Asa era si Vlad in clasa I. Singura diferenta era ca Vlad nu vorbea atat de mult ci se uita pe geam si astepta sa stam cu el cand scrie. Amalia in schimb, trebuie sa vorbeasca, si sa vorbeasca, si sa vorbeasca. Chiar acum doua zile ma amuzam cu un desen la TV la Minimax, Marta Vorbareata: un catel care a mancat supa de litere si a inceput sa vorbeasca incontinuu. Cam asa e si Amalia.