Pagini

vineri, 7 septembrie 2012

Experienta mea cu chitara (4)

OK. Am invatat gama Do major si am facut exercitii de digitatie.

Urmatorul pas va invata cum sa cantati acordurile de baza. Dar inainte de asta, trebuie sa stiti ca transcrierea notelor pe hartie se cheama "tabulaturi". 

O tabulatura se transcrie in felul urmator:


e||--0---------||
B||---3--------||
G||----4-------||
D||------5---7-||
A||-------8----||
E||------------||

unde, "e" este coarda cea mai subtire, iar E este cea mai groasa.

In exemplul de mai sus cifrele reprezinta pozitia degetului pe coarda respectiva. De ex. pe coarda "e" zero reprezinta coarda libera, nu se tine degetul. 3 de pe coarda "B" inseamna ca tinem degetul pe a treia pozitie pe coarda B (a doua cea mai subtire). Si asa mai departe.


Daca cifrele sunt scrise una dupa alta, atunci se pun degetele alternativ pe pozitia din tabulatura si se loveste doar coarda pe care exista numarul. Daca sunt insa suprapuse, se vor canta impreuna. Acesta reprezinta un acord.

Acordurile de baza sunt:

  • majore: A, C, G, E, D si F. F este mai complicat, asa ca-l lasam pe alta data.
  • minore: Am, Dm si Em
Informatii avem: aici la sectiunile Stage 1, 2 si 3, aiciaici si aici.

In limba romana:
A = La
B = Si
C = Do
D = Re
e, E = Mi 
F = Fa
G = Sol

Explicatii, aici.

Spor la exersat!